Ga naar de hoofdinhoud
AdobeStock_306349402

Ik heb een compliment / klacht

Compliment of
klacht melden?

Of je nu een klacht of compliment hebt voor ons: we gaan graag met je in gesprek. Op deze pagina leggen we je uit hoe je ons het beste kunt bereiken.

Ben je tevreden?
Vertel het door.

Ben je blij met hoe je door ons geholpen bent? Dan horen we dat graag van je. En vertel het vooral ook aan anderen waar we iets voor kunnen betekenen. Je kunt tegen de jeugdprofessional van het wijkteam vertellen waar je blij mee bent en waarom.

Ben je niet tevreden?
Vertel het ons.

Je mag ervan uitgaan dat wij altijd 100% ons best doen voor jou. Toch kan het voorkomen dat iets niet helemaal goed loopt. Vertel het ons. Dan kunnen we samen kijken naar een oplossing. Wij vinden het fijn als je het aangeeft bij je jeugdprofessional. Vind je het lastig om dit tegen je jeugdprofessional te zeggen? Dan is het ook mogelijk om het te bespreken met een vertrouwenspersoon. 

Ik zoek een vertrouwenspersoon

Het is ook mogelijk om een gesprek aan te vragen met de leidinggevende van de jeugdprofessional.

Klacht indienen of bezwaar maken?

Ben je niet tevreden met hoe je door ons geholpen bent? Dan kan je een klacht indienen bij Mevis of een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Ben je het niet eens met de hulp die je krijgt dan kan je bezwaar maken tegen een besluit. Dat doe je via een andere organisatie: Rogplus. We leggen je uit hoe je een klacht indient of een bezwaar maakt.

Klacht indienen bij Mevis 

Je kunt een klacht indienen als je bijvoorbeeld vindt dat je niet goed behandeld bent door iemand van Mevis. Je kan dan een e-mail sturen naar klachten@mevis.nl of vul het klachtenformulier in. De medewerker klachtenafhandeling neemt dan contact met je op om te kijken naar de mogelijkheden. 

Klachtenformulier

Klacht indienen bij een extern klachtenbureau 

Wil je een klacht indienen bij een externe onafhankelijke klachtenfunctionaris? Dan kan je terecht bij Quasir. Zij zijn onafhankelijk, onpartijdig en behandelt en beoordeelt de klacht. Informatie over het indienen van een klacht en de behandeling, vind je in de klachtenregeling (Quasir).

Onafhankelijke klachtencommissie

Quasir kan besluiten dat een klacht voorgelegd moet worden bij de onafhankelijke klachtencommissie. Het reglement van de onafhankelijke klachtencommissie staat onderaan deze pagina (Maatschappelijke dienstverlening).

Bezwaar maken

Als je het niet eens bent met een besluit, kun je bezwaar maken. Mevis is niet verantwoordelijk voor de behandeling van het bezwaar. Daarom maak je bezwaar via een andere organisatie: Rogplus. Klik op de onderstaande knop en scrol naar de onderkant van de pagina om te lezen hoe en waar je bezwaar maakt. Je vindt er ook een voorbeeldbrief die je kunt gebruiken om je bezwaar te maken.

Ik wil bezwaar maken

Klachtenreglementen inzien

Wil je de klachtenreglementen bekijken? Je treft ze hieronder aan.

Mevis intern

Onafhankelijke klachtenbemiddeling: Quasir

Klachtencommissie: Maatschappelijke dienstverlening


Kinderombudsman

Kinderombudsman – hulp bij een klacht